Cử nhân Tài năng ISB BBus ngành Marketing

Marketing

Chương trình Cử nhân ASEAN CO-OP hướng đến đào tạo những thế hệ trẻ có khả năng tích hợp kiến thức marketing liên ngành, năng lực và tư duy toàn cầu, giá trị đạo đức và kỹ năng thực hành để trở thành những chuyên gia chủ động và công dân có trách nhiệm trong khu vực ASEAN và quốc tế. Đồng thời, chương trình nhấn mạnh mô hình đào tạo kết hợp với doanh nghiệp (Co-op) như một cấu phần cốt lõi – giúp sinh viên tích lũy kinh nghiệm thông qua thực tập thực tế, mở rộng tiếp xúc khu vực và kết nối doanh nghiệp trong khối ASEAN. Cách tiếp cận này hình thành năng lực nghề nghiệp, khả năng thích ứng và cơ hội việc làm toàn cầu cho người học.

Đối tượng người học

Người học đã tốt nghiệp Trung học phổ thông.

Theo quy định hiện hành của Bộ Giáo dục và Đào tạo và Quy chế đào tạo của Đại học Kinh tế TP. Hồ Chí Minh

Học kỳ
(dự kiến)
Loại học phầnMôn học
Học kỳ 1
(25 tín chỉ)
Bắt buộc
  • Triết học Mác – Lênin (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Ngôn ngữ Trung 1 (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Nguyên lý kế toán (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Toán trong kinh doanh (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Phương pháp nghiên cứu kinh doanh (4 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Nguyên lý Marketing (4 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Hành vi người tiêu dùng (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Kỹ năng học tập và nghề nghiệp (3 tín chỉ)
  • Học kỳ 2
    (16 tín chỉ)
    Bắt buộc
  • Kinh tế chính trị Mác – Lênin (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Ngôn ngữ Trung 2 (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Nguyên lý Quản trị doanh nghiệp (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Thống kê ứng dụng (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Nguyên lý kinh tế (4 tín chỉ)
  • Tự chọn
  • Tư duy thiết kế và sáng tạo (3 tín chỉ)
  • Tự chọn
  • Trực quan hóa và phân tích dữ liệu (3 tín chỉ)
  • Học kỳ 3
    (19 tín chỉ)
    Bắt buộc
  • Tư tưởng Hồ Chí Minh (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Ngôn ngữ Trung 3 (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Marketing dịch vụ (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Pháp luật kinh doanh (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Trải nghiệm khách hàng kỹ thuật số (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Marketing xanh (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Ứng dụng AI và Công nghệ Marketing (3 tín chỉ)
  • Học kỳ 4
    (22 tín chỉ)
    Bắt buộc
  • Chủ nghĩa xã hội khoa học (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Ngôn ngữ Trung 4 (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Quản trị hệ thống thông tin (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Marketing kỹ thuật số (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Quản trị chiến lược marketing (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Khởi nghiệp bền vững (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Học phần liên ngành 1 (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Học phần liên ngành 2 (3 tín chỉ)
  • Học kỳ 5
    (11 tín chỉ)
    Bắt buộc
  • Lịch sử Đảng Cộng sản Việt Nam (2 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Giải quyết vấn đề trong tổ chức (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Quản lý thương hiệu và sản phẩm (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Phân tích dữ liệu mạng xã hội trong Marketing (3 tín chỉ)
  • Học kỳ 6
    (8 tín chỉ)
    Bắt buộc
  • Thương mại điện tử (3 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Quản trị Marketing quốc tế (3 tín chỉ)
  • Tự chọn
  • CRM và Quản trị trải nghiệm khách hàng (3 tín chỉ)
  • Tự chọn
  • Lập kế hoạch Marketing (3 tín chỉ)
  • Học kỳ 7
    (16 tín chỉ)
    Bắt buộc
  • Học kì thực tế tại doanh nghiệp 1 (6 tín chỉ)
  • Bắt buộc
  • Dự án tốt nghiệp (10 tín chỉ)
  • 1. Kiến thức (Knowledge)
    • Thể hiện kiến thức nền tảng về kinh doanh và marketing từ các môn học cơ sở (Demonstrate foundational knowledge in business and marketing from core courses.)
    • Vận dụng kiến thức lý thuyết chuyên sâu về marketing để phân tích và đánh giá các mô hình và thực tiễn. (Apply advanced and in-depth theoretical marketing knowledge to analyze and evaluate modern business models and marketing practices).
    • Tích hợp nhiều nguồn kiến thức và công cụ marketing để giải quyết vấn đề (Integrate various marketing knowledge sources and tools to solve problems)
    • Thể hiện kiến thức về công nghệ thông tin và công cụ số phù hợp với chức năng marketing và môi trường hội nhập toàn cầu. (Demonstrate knowledge of information technology and digital tools relevant to marketing functions and global-business environments.)
    2. Kỹ năng (Skills)
    • Phát triển cá nhân, năng lực toàn cầu, kỹ năng chuyên môn và tư duy phản biện. (Personal development, global competencies, professsional skills and critical thinking.)
    • Lãnh đạo, hợp tác và giao tiếp hiệu quả. (Collaborative leadership and communication).
    • Năng lực công nghệ, ngôn ngữ và đổi mới sáng tạo. (Technological & language competencies, and innovation).
    • Trách nhiệm xã hội và công dân toàn cầu. (Social responsibility and global citizenship).
    3. Mức độ tự chủ và trách nhiệm (Autonomy and Resposibility)
    • Vận dụng, phân tích, đánh giá các ứng xử phù hợp và liên quan đến văn hoá và sự đa dạng. (Apply, analyze, and evaluate appropriate behaviors related to culture and diversity.)
    • Phân tích, đánh giá và tổ chức công việc chuyên nghiệp, hiệu quả, đổi mới sáng tạo. (Analyze, evaluate, and organize work in a professional, efficient, and innovative manner).
    • Bảo vệ lập luận với tư duy chuyên môn và bản lĩnh lãnh đạo. (Defend arguments with professional reasoning and leadership).

    Ngoài những chuẩn đầu ra trên, sinh viên tốt nghiệp đạt các chuẩn đầu ra như sau:

    • Có năng lực ngoại ngữ bậc 4/6 Khung năng lực ngoại ngữ của Việt Nam, đạt IELTS 6.0 trở lên hay TOEIC 700 trở lên (TOEIC 4 kỹ năng), hay các chứng chỉ tương đương khác theo quy định.
    • Đạt chứng chỉ công nghệ thông tin theo Quyết định số 2322/QĐ-ĐHKT-ĐBCLPTCT ngày 08/7/2024 Quy định Chuẩn đầu ra kiến thức về công nghệ thông tin trình độ đại học tại Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh
    • Đạt chứng chỉ Giáo dục thể chất
    • Đạt chứng chỉ Giáo dục quốc phòng

    Cơ quan, tổ chức

    (Organization)

    Vị trí việc làm

    (Position)

    Mô tả công việc

    (Job description)

    Small-scaled to large-scaled business corporations

    Marketing (or brand) intern/ executive/ officer/ assistant

    ●       Assist in the creation of signage, circulars, mock ups, email campaigns, online promotion, etc.

    ●       Assist in the distribution or delivery of marketing materials

    ●       Assist with the fulfillment of marketing offers

    ●       Assist with the preparation and delivery of training materials

    ●       Perform analysis of marketing and sales data

    ●       Seek and analyze competitor marketing and sales materials both on and offline

    ●       Prepare presentations

    ●       Open and sort mail

    ●       Enter contact information into contact management systems

    ●       Provide support to social media efforts

    ●       Monitor social media for trending topics to utilize on social media channels

    ●       Maintain tracking report of public relations activity

    Sales or business development intern/executive/officer/assistant

    ●       Find new customer leads

    ●       Contact customers to consult and support any product-related concerns

    ●       Generate and provide pricing quotations to customers

    ●       Follow up on and negotiate with customers for closing sales

    ●       Coordinate with other departments to complete transactions

    ●       Update sales data and reports, handle any related issues and perform aftersale services

    Marketing agencies for various communication services (e.g. creative agency, digital agency)

    Account intern/ executive/ officer

    ●       Engaged with all levels of a project.

    ●       Contact with both the client and the internal project team.

    ●       Participate during all phases of the project management process

    ●       Associate project managers’ schedule and conduct project meetings,

    ●       Communicate assignments and expectations to project team members

    ●       Track completion of project deliverables to ensure quality and integrity of all project-related products.

    Planning intern/ executive/ officer

    ●       Researching and gathering date to develop well-informed strategic plans for clients

    ●       Examining clients’ businesses to get to know their brands and understand their objectives

    ●       Producing cohesive and intelligent plans to bring success to campaigns

    ●       Generating original ideas with other members of the team

    ●       Presenting findings to senior staff members and client

    ●       Identifying potential problems and devising ways to rectify them

    ●       Liaising with senior members of staff to receive feedback and create improvements to strategies

    Creative intern/ executive/ officer

    ●       Interpret creative briefs

    ●       Develop creative ideas and concepts, often in partnership with the copywriter

    ●       Writing of social media content (if applicable)

    ●       Work on photoshoots (dependent on skillsets)

    ●       Present ideas to colleagues and clients

    ●       Familiarize with clients’ products/services, target audience and their competitors’ activities

    ●       Develop and revise the final overall look and feel (visual & audio where appropriate and necessary) of creative assets (either in Digital Imaging or in CGI)

    ●       Manage the quality of the product (creative assets) output

    ●       Working on several campaigns when required, sometimes under pressure and often to tight deadlines

    ●       Keep up to date with popular culture, trends and digital innovations

    Market Research agencies

    Customer care intern/ representative

    ●       Respond, evaluate, troubleshoot and prioritize incoming product-related issues and effectively escalate to various technical support staff when needed

    ●       Logs and tracks calls using Salesforce tracking software and maintains historical records and related problem documentation.

    ●       Maintains a strong working knowledge of supported products and continually strives to enhance skills through ongoing training, reading, and participating in projects and improvement initiatives.

    ●       Develop a strong understanding of the business and can relate problems to business impacts. Understand when to place a sense of urgency and when to escalate critical problems to management.

    ●       Work in conjunction with Sales and Technical Account Managers to create and deliver new/and/or custom products and samples are required by clients.

    ●       Ability to coordinate with multiple internal departments to resolve customer-related issues or requests.

    ●       Generate monthly reports of customer product usage as required

    ●       Monitor and modify customer delivery profiles as required

    ●       Participation in customer calls as required

    ●       Must strive to meet the Customer Support SLA time.

     

    Research intern/ analyst

    ●       Leading day-to-day research projects with support from senior members of the team as well as peers

    ●       Supplier briefing and fieldwork management

    ●       Setting up questionnaires and working collaboratively with the team to advise on optimal design

    ●       Working and briefing internal teams

    ●       Data checking and reporting (specifying report needs, charting, formatting, data checking)

    ●       Supporting senior members in creating and delivering actionable insights

    ●       Supporting senior members of the team on new business activity/proposals/innovation

     

    Insight intern/ executive

    ●       End to end management of syndicated measurement projects, liaising with internal stakeholders across the business to ensure deadlines are met and issues are resolved

    ●       Collect, validate and analyse sponsorship performance data

    ●       Manage central data models and visualisation dashboards for the team

    ●       Understand what information is most useful to clients and how to turn that information into actionable insight

    ●       Support on client communications

    ●       Become a trusted advisor; offering an in-depth consultative approach with clients

    ●       Provide organisational and administrative support

     

    Project intern/ executive

    ●       Project management of research projects

    ●       Liaising with project stakeholders on an ongoing basis to drive efficiency, timelines, and feedback

    ●       Managing communications with external suppliers ensuring a steady flow of fieldwork

    ●       Troubleshooting and alerting research leads to any concerns with projects promptly

    ●       Working with the Research Director to improve process especially involving communication between various teams

    ●       Reviewing incoming and outgoing work to ensure it’s done to brief, on-brand, and correctly

    ●       Data checking and reporting (updating quotas, specifying supplier needs, survey link, and soft launch data checking)

     

    Field intern/ representative

    ●       Build and maintain relationships with Nielsen Families/Households

    ●       Educate Panel Members on the proper use of our equipment

    ●       Install, maintain and troubleshoot proprietary hardware and software in sample homes to capture research measurements

    TIN TUYỂN SINH LIÊN QUAN

    CÓ THỂ BẠN QUAN TÂM