Mô tả vắn tắt học phần
1. Tên học phần:
Quản trị bán hàng và kinh doanh số (EN)
2. Ngôn ngữ giảng dạy:
Tiếng Anh
3. Mã học phần:
M01244_1
4. Bộ môn phụ trách giảng dạy:
KD - Khoa Kinh doanh quốc tế - Marketing
5. Trình độ:
Thạc sĩ
6. Số tín chỉ:
3
7. Phân bổ thời gian:
- Đối với hoạt động trên lớp:
- Lý thuyết: 0.3 credit, equal 15 hours for lectures
- Làm việc nhóm, thảo luận:: 0.7 credit, equals 35 hours for other class activities
- Đối với hoạt động tại phòng máy tính, phòng mô phỏng, …:
- Thực hành, làm việc nhóm, thảo luận: Group work: 25
- Tự nghiên cứu, tự học: self-study as pre-class activities: 35 hours
- Đồ án, Đề án, Dự án: Group discussion: 30 hours
- Thực tập: Quý Thầy/Cô vui lòng nhập diễn giải
8. Tính chất học phần:
compulsory
9. Ngành áp dụng:
Business and Commerce
10. Điều kiện tiên quyết:
Không có môn học bắt buộc phải hoàn thành trước học phần này
11. Mục tiêu học phần:
● Basic Understanding of Sales Management
- Master the basic concepts: Students will master the basic concepts and principles of sales management.
- Understand the sales process: Students will understand the steps in the sales process from finding customers, approaching, consulting, negotiating to closing sales and after-sales care.
● Develop Sales Management Skills
- Communication and negotiation skills: Students will develop effective communication skills and negotiation skills in sales.
- Sales team management skills: Students will learn how to build, manage and motivate a sales team to achieve sales targets.
- Analytical and evaluation skills: Students will develop the skills to analyze sales data and evaluate the effectiveness of sales strategies.
● Applying Digital Technology in Business
- Understand digital business: Students will understand the key concepts and trends in digital business.
- Using digital business tools: Students will learn how to use digital tools and platforms such as CRM, marketing automation, data analytics, and e-commerce platforms.