Mô tả vắn tắt học phần

1. Tên học phần:

Chuỗi cung ứng trong thương mại điện tử (EN)

2. Ngôn ngữ giảng dạy:

Tiếng Anh

3. Mã học phần:

EB123

4. Bộ môn phụ trách giảng dạy:

KD - Khoa Kinh doanh quốc tế - Marketing / Bộ môn Logistics và Quản lý chuỗi cung ứng

5. Trình độ:

Đại Học

6. Số tín chỉ:

3

7. Phân bổ thời gian:

  • Đối với hoạt động trên lớp:
  • Lý thuyết: 30 giờ
  • Làm việc nhóm, thảo luận:: 15 giờ
  • Đối với hoạt động tại phòng máy tính, phòng mô phỏng, …:
  • Thực hành, làm việc nhóm, thảo luận
  • Tự nghiên cứu, tự học: 105 giờ
  • Đồ án, Đề án, Dự án
  • Thực tập

8. Tính chất học phần:

Compulsory

9. Ngành áp dụng:

Logistics and Supply chain management

10. Điều kiện tiên quyết:

STT Mã học phần Tên học phần (VN) Tên học phần (EN) Số tín chỉ
1 BUS503199 Quản trị chuỗi cung ứng toàn cầu (EN) (EN) Global Supply Chain Management 3

11. Mục tiêu học phần:

This course provides students with fundamental knowledge of logistics and supply chain management, with a focus on information technology applications in optimizing supply chains for e-commerce businesses. This course helps students develop the skills to analyze and evaluate the effectiveness of modern supply chain management tools, thereby providing innovative solutions suitable for the online business environment. In addition, students will learn how to strategically plan and implement supply chain activities, from purchasing management to supplier and distribution relations. In addition, the course also focuses on developing teamwork and individual skills, helping students to be confident in solving practical problems related to the supply chain, contributing to improving business performance. The course encourages students to self-study and develop creative thinking, especially in finding and applying new technological solutions to improve the efficiency of supply chain operations.

12. Mô tả vắn tắt nội dung học phần:

In this course, students will develop strategic thinking about integrated or partially integrated supply chain, procurement and service management strategies for business organizations that rely on the Internet and information technology to interact with suppliers and end-users. To achieve this goal, the course will provide fundamental principles from the business fields of supply chain management and information management to establish a theoretical foundation. In addition, based on applied concepts and practical understanding, students will develop the knowledge and skills necessary to plan, organize, operate and control multiple processes, resources, services and relationships in the supply chain through the Internet and information technology. The course approach is based primarily on lectures, case studies and discussions, and on analysis of specific situations.