Mô tả vắn tắt học phần

1. Tên học phần:

Logistics quốc tế (EN)

2. Ngôn ngữ giảng dạy:

Tiếng Anh

3. Mã học phần:

IL123

4. Bộ môn phụ trách giảng dạy:

KD - Khoa Kinh doanh quốc tế - Marketing / Bộ môn Logistics và Quản lý chuỗi cung ứng

5. Trình độ:

Đại Học

6. Số tín chỉ:

3

7. Phân bổ thời gian:

  • Đối với hoạt động trên lớp:
  • Lý thuyết: 30 giờ
  • Làm việc nhóm, thảo luận:: 15 giờ
  • Đối với hoạt động tại phòng máy tính, phòng mô phỏng, …:
  • Thực hành, làm việc nhóm, thảo luận
  • Tự nghiên cứu, tự học: 105 giờ
  • Đồ án, Đề án, Dự án
  • Thực tập

8. Tính chất học phần:

Compulsory

9. Ngành áp dụng:

Logistics and Supply chain management

10. Điều kiện tiên quyết:

STT Mã học phần Tên học phần (VN) Tên học phần (EN) Số tín chỉ
1 M00247 Kinh doanh quốc tế International Business 3
2 M00568 Quản trị chuỗi cung ứng toàn cầu Global Supply Chain Management 3

11. Mục tiêu học phần:

Present students with new and future-oriented perspectives on logistics management in the supply chain; Deepen the understanding of logistics and how to apply their principles in making critical logistics decisions; Study Procurement and Outsourcing, Inventory, Warehousing, Packaging, Transportation, Information; Combine logistics with marketing, purchasing, management, economic geography, and informatics.

12. Mô tả vắn tắt nội dung học phần:

This course aims to provide knowledge, perspectives, and orientations within the logistics industry:

  • The importance of logistics to the economy in general and the supply chain of businesses in particular.
  • Logistics activities and functions are based on 3 main resource streams: (1) material: the concept and types of warehouse, the importance of packaging and material handling techniques in warehouse management, types of transportation and transportation management; (2) information: types of information management systems commonly used in logistics management; (3) finance: how logistics decisions affect the financial strategies of a business.
  • Logistics management (demand management, order management, and customer service) and other related issues
  • Logistics trends in the world; opportunities and challenges for domestic logistics (Vietnam)