Mô tả vắn tắt học phần
1. Tên học phần:
Logistics quốc tế (EN)
2. Ngôn ngữ giảng dạy:
Tiếng Anh
3. Mã học phần:
IL123
4. Bộ môn phụ trách giảng dạy:
KD - Khoa Kinh doanh quốc tế - Marketing / Bộ môn Logistics và Quản lý chuỗi cung ứng
5. Trình độ:
Đại Học
6. Số tín chỉ:
3
7. Phân bổ thời gian:
- Đối với hoạt động trên lớp:
- Lý thuyết: 30 giờ
- Làm việc nhóm, thảo luận:: 15 giờ
- Đối với hoạt động tại phòng máy tính, phòng mô phỏng, …:
- Thực hành, làm việc nhóm, thảo luận
- Tự nghiên cứu, tự học: 105 giờ
- Đồ án, Đề án, Dự án
- Thực tập
8. Tính chất học phần:
Compulsory
9. Ngành áp dụng:
Logistics and Supply chain management
10. Điều kiện tiên quyết:
STT | Mã học phần | Tên học phần (VN) | Tên học phần (EN) | Số tín chỉ |
---|---|---|---|---|
1 | M00247 | Kinh doanh quốc tế | International Business | 3 |
2 | M00568 | Quản trị chuỗi cung ứng toàn cầu | Global Supply Chain Management | 3 |
11. Mục tiêu học phần:
Present students with new and future-oriented perspectives on logistics management in the supply chain; Deepen the understanding of logistics and how to apply their principles in making critical logistics decisions; Study Procurement and Outsourcing, Inventory, Warehousing, Packaging, Transportation, Information; Combine logistics with marketing, purchasing, management, economic geography, and informatics.
12. Mô tả vắn tắt nội dung học phần:
This course aims to provide knowledge, perspectives, and orientations within the logistics industry:
- The importance of logistics to the economy in general and the supply chain of businesses in particular.
- Logistics activities and functions are based on 3 main resource streams: (1) material: the concept and types of warehouse, the importance of packaging and material handling techniques in warehouse management, types of transportation and transportation management; (2) information: types of information management systems commonly used in logistics management; (3) finance: how logistics decisions affect the financial strategies of a business.
- Logistics management (demand management, order management, and customer service) and other related issues
- Logistics trends in the world; opportunities and challenges for domestic logistics (Vietnam)