Mô tả vắn tắt học phần

1. Tên học phần:

Thương mại quốc tế (EN)

2. Ngôn ngữ giảng dạy:

Tiếng Anh

3. Mã học phần:

IT4135

4. Bộ môn phụ trách giảng dạy:

KD - Khoa Kinh doanh quốc tế - Marketing

5. Trình độ:

Đại Học

6. Số tín chỉ:

3

7. Phân bổ thời gian:

  • Đối với hoạt động trên lớp:
  • Lý thuyết: 30 giờ
  • Làm việc nhóm, thảo luận:: 15 giờ
  • Đối với hoạt động tại phòng máy tính, phòng mô phỏng, …:
  • Thực hành, làm việc nhóm, thảo luận: 00
  • Tự nghiên cứu, tự học: 105 giờ
  • Đồ án, Đề án, Dự án
  • Thực tập

8. Tính chất học phần:

Elective

9. Ngành áp dụng:

Commercial Business, Logistics and Supply Chain Management, International Business

10. Điều kiện tiên quyết:

Không có môn học bắt buộc phải hoàn thành trước học phần này

11. Mục tiêu học phần:

The module aims to equip bachelor’s students with basic knowledge of the principles of establishing international trade in goods and services and transnational transportation of capital and labor. Students will gain a good understanding of the forms of global trade linkages between countries, and analyse the impact of trade policy tools, evaluate their economic performance, and solve practical problems when applying them. Students will be trained in assessing the effects of FTAs and trade barriers on Vietnamese enterprises’ import and export activities, thereby proposing appropriate strategies to take advantage of opportunities and limit risks in the global trade environment.

12. Mô tả vắn tắt nội dung học phần:

The course provides knowledge of the fundamental principles in establishing international trade in goods and services and the transnational movement of capital and labour. In addition, the course helps students understand the forms of international trade links between countries; at the same time, it analyzes the impact of the main tools of trade policy, evaluates their economic efficiency, as well as solves problems arising when applying them in practice. In addition, the course presents the economic characteristics of regional trade agreements, such as free trade areas, customs unions and common markets. The course will help improve students' knowledge and analytical thinking about the international business environment, focusing on foreign trade activities.